Nasveti

Zdrav življenjski slog bi moral biti temeljna vrednota vsakega posameznika. Zajema zdravo prehrano, redno telesno vadbo, nekajenje in zmerno pitje alkohola. Upoštevati bi ga morali tudi bolniki z diagnozo dislipidemija, saj lahko pomembno prispeva k preprečevanju posledic prevelikih vrednosti holesterola in tako zmanjša srčno-žilno ogroženost. Pobrskajte med nasveti in metodami za ohranjanje zdravja srca in žilja in izberite tiste, ki vam najbolj ustrezajo.

 

POGOSTA VPRAŠANJA IN ODGOVORI O HOLESTEROLU

 

Zvišan holesterol LDL – Kdaj moramo ukrepati in obiskati zdravnika

Statini so preizkušena in najpogosteje uporabljena zdravila za učinkovito in varno zniževanje holesterola v krvi in s tem preprečevanje srčno-žilnih bolezni. Na holesterol lahko delno vplivamo z zdravim življenjskim slogom. Kdaj pa moramo ukrepati in obiskati zdravnika?

Holesterol – težava ljudi, ki jedo mastno hrano. Mit ali resnica?

Laiki si pogosto predstavljajo, da na holesterol vpliva predvsem nezdrava hrana z veliko maščobami. Ali to drži?

Ali ste vedeli?

Dve tretjini odraslih Slovencev imata zvišan holesterol LDL, ki je eden najbolj ogrožajočih dejavnikov tveganja za srčno-žilne zaplete.

Naravni pripravki, ki naj bi zniževali holesterol

Povzeto po članku prim. Matije Cevca, dr. med., iz revije Za srce.

Ni ga čez dober nasvet

Ni zdravila, ki ne bi imelo tudi neželenih učinkov. Veliko vprašanje pa je, ali je težave, zaradi katerih ste statin opustili, v resnici povzročilo to zdravilo.

Kakšna prehrana se svetuje pri zvišanem holesterolu?

Človek je bil skozi zgodovino večinoma izpostavljen lakoti in stradanju. Da je prišel do dovolj hrane, se je moral stalno gibati (paleočlovek je na dan prehodil po 25 km), čemur se je prilagodila tudi njegova presnova.

Jemanje zdravil je pomembnejše kot dietni prekršek s pirhom ali kosom potice ob praznikih.

Razumem, da je treba holesterol LDL čim bolj znižati, vendar ne maram tablet. Ali lahko enako dosežem z dieto?

Krvne maščobe in prehrana

Sodobni čas je prinesel nove vzorce življenjskega sloga, ki vključujejo tudi prehranske navade.

Telesna vadba in maščobe v krvi

Pri zdravih posameznikih in pri srčno-žilnih bolnikih telesna vadba dokazano izboljšuje telesno zmogljivost, žilno funkcijo in številne druge pomembne fiziološke procese ter kakovost življenja. Med drugim vpliva na uravnavanje maščob v krvi

Nasveti za zdravo življenje

»Kaj pa sploh še lahko jem?« je prav gotovo zelo umestno vprašanje.

Pogosta vprašanja in odgovori